Saturday, October 23, 2010

2 ting på en lørdag


Det har seg sånn at jeg nok en gang tegner for et tidsskrift, og for ikke å føle at jeg bruker all tida mi på andres tegninger og for lite på mine egne fant jeg tilbake til ei side jeg pleide å høre mye på før, nemlig escapepod. Og escapepod er fantastisk. Der ligger det (som regel ganske korte) science fiction-historier av et enormt utvalg forfattere, noen gode, andre veldig gode. De mindre gode styrer vi unna. Så om man er nødt til å sy et hull i en bukse, rydde rommet, eller illustrere et blad, er det så fint å bare sette på en liten historie mens man får det unnagjort. Historien jeg hørte i går var EP262: Cruciger av Erin Cashier, og kan absolutt anbefales.  

Den andre tingen er en artikkel i Dagbladet (funnet via astronewth) om hvordan man kan fotografere stjernespor. Veldig fin.

No comments:

Post a Comment