Saturday, July 10, 2010

«Folk» det er verdt å følge på twitter:

CERN, fordi vi får vite hvordan det går med forsøkene som kan forandre standardmodellen for elementærpartikler. Jeg syns det er veldig spennende å lese, selv om jeg på ingen måte kan si jeg forstår alt.

Voyager 2, som kommer kommer med poetiske utsagn av typen:
Adjusting my sun sensor bias to better point my High Gain antenna at Earth: AACS:AC7SSB 4+164 SS BIAS CONTROL YAW
eller
I am currently 12 hrs 43 mins 39 secs of light-travel time from Earth.

Astronewth, både fordi han har en fin blogg (og en nedlagt), og fordi han linker til alt fra bilder av asteroider, hva som er nytt på ebokfronten, og ikke minst, kattevideoer på youtube.



2 comments:

  1. Takker for anbefaling i forrige posting, og for bilde av gymnastiserende astronauter (ser nesten ut som om det stammer fra http://grin.hq.nasa.gov/ ?) Beklager den teite nicken - men når man bare kan verifisere seg med Google er det det man må bruke. ;-)

    ReplyDelete
  2. Bra du/dere(?) liker dem! Bildet er et av mange jeg har googlet meg fram til i tidens løp, men jeg sier tusen takk for link til grin! Tenk at jeg ikke visste om det før :)

    ReplyDelete